زندگی در عمان برای ایرانیان چگونه است؟

زندگی در عمان

با اینکه کشور عمان یکی از محبوب‌ترین کشورهای منطقه خلیج فارس برای زندگی است، اما عمان هم مانند هر کشور دیگری مزایا و معایب خودش را دارد.

از جمله مزایا و معایب زندگی در عمان می‌توان به امنیت بالا، اقتصاد رو به رشد و طبیعت بکر اشاره کرد و گرمای هوا، بالا بودن هزینه زندگی در عمان از معایب زندگی در این کشور است. اما مزایا و معایب زندگی در عمان به همین موارد خلاصه نمی‌شود.

ما در این مقاله مزایا و معایب زندگی در کشور عمان را از نگاه مهاجران و عمانی ها بررسی کردیم.

مزایا و مشکلات زندگی در عمان

در زیر مزایا و معایب زندگی در کشور عمان را براساس تجربه افرادی که در این کشور زندگی کردند بررسی کردیم.

از مزیای زندگی در عمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امنیت بالا
  • ارزان بودن خرید اتومبیل
  • نرخ پایین مالیات
  • تسلط مردم به انگلیسی
  • وجود مدارس بین المللی با کیفیت
  • بیمه های درمانی باکیفیت

و از مشکلات زندگی در کشور عمان به موارد زیر می‌توان اشاره نمود.

  • نرخ بالای تصادفات
  • بالا بودن هزینه تحصیل
  • نرخ بالای تاکسی و حمل و نقل
  • آب و هوای گرم و خشک
  • اجاره مسکن بالا

یکی از بدی‌های زندگی در عمان گران بودن  هزینه حمل و نقل است. افرادی که به تازگی وارد کشور عمان شده‌اند ممکن است از هزینه بالای مترو یا تاکسی نارحت شوند به همین دلیل اگر مدت کمی در عمان هستید اجاره ماشین در عمان گزینه خوبی است.

خاطرات و تجربیات درباره زندگی در عمان

همان طور که گفتیم بدون شک زندگی در کشور عمان مزایا و معایبی دارد، اما مزایای زندگی در این کشور به معایبی که دارد می‌چربد. به همین دلیل است که هر ساله افراد زیادی از ایران از طریق روش‌هایی مانند خرید ملک و ثبت شرکت در عمان را جذب می‌کند.

در اینجا قصد داریم نظر واقعی مردم را درباره زندگی در این کشور را بررسی کنیم. ابتدا نظر برخی از ایرانیانی را می‌نویسیم سپس نظرات برخی از افراد خارجی را می‌آوریم.

نظر کاربر اول غیرایرانی در مورد زندگی در عمان

کاربر EVL-chun1900 درباره تجربه زندگی در عمان می گوید:

چند سالی هست که اومدم عمان. طبیعت و تفریحات فضای بازش خیلی خوبه ولی تابستون‌هاش خیلی گرمه و تو ماه رمضون بیرون غذا خوردن هم قدقنه. اینجوری که چیزی برای انجام دادن نیست، خیلی کسل‌کننده میشه. تازه بعضی اپ‌ها هم تو عمان فیلتره.

کاربر falsous درباره تجربه زندگی در عمان می‌گوید:

عمان کشور خیلی آرومیه و مردم اونجا مهربون‌ترین آدمایی هستن که من تا حالا دیدم، مخصوصاً تو کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس. همه چی خیلی تمیزه و همه چی سر جای خودش قرار داره.

مردم عمان هم بیشتر به کار خودشون مشغولن و زیاد توی کار همدیگر دخالت نمی‌کنن. من عاشق اینم که اونا به سنت‌هاشون پایبندن، حتی تو ساخت و ساز شهرها.

تو عمان خبری از برج‌های خیلی بلند و عجیب و غریب یا جشن‌های شلوغ و سر و صدایی که تو دبی یا ریاض هست، نیست. اگه یه روزی بتونم انتخاب کنم که کجا زندگی کنم، بدون شک عمان اولین انتخابمه.

نظر کاربر سوم غیرایرانی در مورد زندگی در عمان

کاربر دیگر در این باره نظر تندتری داشته است و زندگی کردن در کشور عمان را این‌گونه توصیف می‌کند:

زندگی تو عمان چند سال پیش خیلی بهتر بود، مخصوصا برای خارجی‌ها. الان دیگه نمیشه اینجوری گفت چون اوضاع اجتماعی و اقتصادی عمان خوب نیست.

بعضی شاید باهام موافق نباشند، ولی من فکر می‌کنم عمان پایین‌ترین سطح زندگی رو تو کشورهای حاشیه خلیج فارس داره (پول، فرصت، تکنولوژی، امکانات و …). البته این بستگی به شرایط خودتون هم داره.

حجاب در عمان چگونه است؟

در عمان، اکثر مردم به پوشش اسلامی پایبند هستند و حجاب در اماکن عمومی و مذهبی رایج است. اما الزام قانونی مشخصی برای حجاب وجود ندارد و پوشش افراد تا حد زیادی به فرهنگ و اعتقادات شخصی‌شان بستگی دارد.

برای گردشگران و مهاجران نیز الزامی برای رعایت حجاب کامل وجود ندارد. با این حال، به منظور احترام به فرهنگ آنها، پوشیدن لباس‌های خیلی باز و راحت در برخی اماکن‌ها به ویژه اماکن مذهبی و برخی مناطق خاص توصیه نمی‌شود.

زندگی در عمان برای ایرانیان چگونه است؟

ایران و عمان از نظر مسائل سیاسی روابط بسیار خوبی با هم دارند. به همین دلیل شرایط مهاجرت به عمان و زندگی در این کشور برای ایرانیان دشوار نیست.

سبک زندگی ایرانی‌ها مثل حجاب، روزه و سایر جشنهای مذهبی تقریبا به عمانی‌ها نزدیک است و برای یک ایرانی زندگی در کشور عمان آن‌چنان چالش برانگیز نخواهد بود.

بهترین شهر عمان برای زندگی کجاست؟

انتخاب بهترین شهر عمان برای زندگی بستگی زیادی به اولویت‌های شخصی شما دارد. مسقط، پایتخت عمان، معمولاً فرصت‌های شغلی بیشتری دارد و همچنین دارای امکانات رفاهی بیشتری است. شهر صلاله، با آب و هوای معتدل و طبیعت زیبای خود، برای کسانی که به دنبال آرامش و کیفیت زندگی بالاتر هستند، گزینه مناسبی است.

شهر صحار نیز به عنوان یک مرکز صنعتی، فرصت‌های شغلی خوبی را در این حوزه ارائه می‌دهد. به طور کلی، هر شهری در عمان مزایا و معایب خاص خود را دارد و بهترین انتخاب، شهری است که با سبک زندگی و اهداف شما همخوانی بیشتری داشته باشد.

نظرات خود را بیان کنید